www.mudconnector.su

Национальный мадконнектор.
Текущее время: Пт мар 29, 2024 3:43 am

Часовой пояс: UTC + 3 часа [ Летнее время ]




Начать новую тему Ответить на тему  [ Сообщений: 11 ]  На страницу Пред.  1, 2
Автор Сообщение
 Заголовок сообщения: Re: IPv6
СообщениеДобавлено: Чт окт 16, 2014 10:04 am 
Не в сети

Зарегистрирован: Пт сен 04, 2009 10:17 pm
Сообщений: 214
Как я понял, грубо говоря лпмуды состоят из двух частей:
- драйвер (mudos, fluffos и т.д.) - который знает как делать муд, но не знает что делать;
- библиотека (mudlib) - в которой написано, что нужно делать.

Рассмотрим файл комнаты в таком муде:
Код:
#include <learning.h>
#include "path.h"

// This the object that defines all of the functionality of which we're going
// to make use.  All of the code that we use in setup is defined in this
// object.  In this case, it's an outside room... so it gets all the usual
// weather strings and chats.
 
inherit "/std/room/outside";

// This is a function (we'll come back to this topic later).  All you need to
// know for now that the code in setup gets executed automatically by the
// MUD when your room is loaded.
void setup() {
  // The short description is what you see when you 'glance' in a room.
  set_short ("simple village road");
 
  // The determinate is what gets appended to the short description
  // sometimes.  In this case, this room becomes 'a simple village road'. 
  // If we wanted it to be 'the simple village road', we'd change the
  // determinate here to 'the'.
  add_property ("determinate", "a ");
 
  // This is the long, wordy description of the room that you see when you
  // have the MUD output on verbose.   
  set_long ("This is a simple road, leading to a simple village.  There "
    "is very little of any excitement about it, except that it represents "
    "your first steps to becoming a creator!\n");

  // This sets the current light level for the room.  100 equates
  // to 'bright sunlight'
  set_light (100);
 
  // This adds a move zone to the room - only NPCs who have this as a
  // permitted zone will wander here.
  add_zone ("learnville");

  // These are items that people can look at in the room.  The first part is
  // the thing they can look at, and the second is what they see when they do.
  // Add_item is very powerful, and by adding nouns with adjectives (like
  // simple village), we get the possibility for really sophisticated
  // pattern matching.
  add_item ("simple village", "The village is simple, but beautiful because "
    "of it.");
  add_item ("simple road", "You're standing on it, you dolt!");

  // These are random messages that get sent to the room.  The first number
  // here is the minimum time that passes before a chat is sent.  The second
  // is the maximum time.  The bits of text are the chats themselves, each
  // separated by a comma.
  room_chat ( ({ 120, 240, ({
    "It's quiet... a little too quiet.",
    "It's simple... a little too simple.",
    "It's exciting learning to develop rooms!",
  })}));

  // This adds an exit to the room.  Specifically, it adds an exit of
  // the path type to the northeast.  Players going through this door
  // will end up in street_02.
  add_exit ("northeast", ROOMS + "street_02", "path");
  add_exit ("southwest", LEARNVILLE + "access_point", "path");


Все элементы комнаты задаются в виде си-подобных функций, а как эти функции работают прописано в драйвере (mudos). Аналогичным образом в лпмудах прописано все: комнаты, объекты, мобы, игроки, гильдии и т.д. и т.п.


Вернуться к началу
 Профиль  
 
Показать сообщения за:  Поле сортировки  
Начать новую тему Ответить на тему  [ Сообщений: 11 ]  На страницу Пред.  1, 2

Часовой пояс: UTC + 3 часа [ Летнее время ]


Кто сейчас на конференции


Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете добавлять вложения

Найти:
Перейти:  
cron